Wiele osób zastanawia się kogo należy obdarzyć zaufaniem, jeżeli chodzi o pozycjonowanie. W moim odczuciu sytuacja wygląda tak, że pozycjonowanie może być wykonywane również samodzielnie. Naturalnie, do takiego działania należy się odpowiednio przygotować.
W drugim skrócie sytuację można określić tak:
– pozycjonowanie nie wymaga skończenia studiów
– pozycjonowanie nie wymaga drogich narzędzi
– pozycjonowanie nie wymaga ogromnych zasobów
Jak widzimy, sytuacja nie wygląda na zbytnio skomplikowaną. To nie są żadne pozory, tak jest naprawdę. Można też powiedzieć, że pozycjonowanie to proces:
– stający się z roku na rok bardziej naturalny
– mający miejsce w zgodzie z działaniami podejmowanymi dla ruchu
W tym momencie na chwilę wrócę do samego początku tekstu. Na samym początku napisałem, że sporo osób zastanawia się, gdzie można znaleźć najlepszych fachowców. Najbardziej skutecznym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług oferowanych przez jakąś dobrą agencję SEO.
Pozycjonowanie – na czym polega?
Jeżeli mamy samodzielnie zajmować się pozyskiwaniem linków do naszej witryny lub pozycjonowaniem to musimy wiedzieć na czym polega. Jest to zasada, od której próżno szukać jakiegokolwiek wyjątku. Jeśli spojrzymy na liczbę internautów to z pewnością zauważymy, że liczba internautów jest z roku na rok coraz większa. Co za tym idzie, pozycjonowanie staje się takim obowiązkiem (zakładam, że zależy Państwu na tym, aby zaistnieć w internecie). W przypadku pozycjonowania najlepiej zacząć od wyników wyszukiwania. Myślę, że wszyscy wiedzą czym są wyniki wyszukiwania, ale na wszelki wypadek drobne przypomnienie. Wynikami wyszukiwania określa się wyniki, które widnieją po wpisaniu w wyszukiwarce. Na samej górze mamy wyniki, które zostały uznane za te najbardziej pasujące. Być może zauważyliście, że pierwsze trzy wyniki na samej górze oraz wyniki z boku to reklama. Nie trudno się domyślić, że mowa tutaj o płatnych wynikach wyszukiwania. Jak wiadomo pieniądze mogą zdziałać wiele, tutaj jednak chodzi o coś zgoła odmiennego. Mam na myśli naturalne wyniki wyszukiwania. Na jednej stronie powinno znaleźć się 10 naturalnych wyników wyszukiwania. Czy w związku z tym miejsce w TOP 10 można uznać za satysfakcjonujące? Nic bardziej mylnego. Jak pokazują doświadczenia, liczy się tylko i wyłącznie miejsce w TOP 3. Jeżeli będziemy poza TOP 3 to nie należy się spodziewać znacznego wzrostu popularności. Wiele osób nie ma o tym zielonego pojęcia. Nie ma co ukrywać, że firmy pozycjonerskie starają się wykorzystać sytuację na swoją korzyść. Inaczej mówiąc, czasem dochodzi do sytuacji, w której proponuje się miejsce w czołowej 10. Nie dajcie się nabrać na takie oferty (gdyby jednak pozycjonowanie we własnym zakresie okazało się zbyt trudne).
Search Engine Marketing
Jeżeli mamy samodzielnie zajmować się pozycjonowaniem to musimy wiedzieć czym jest Search Engine Marketing. Search Engine Marketing określany jest również skrótowo jako SEM. SEM to nic innego jak marketing prowadzony w wynikach wyszukiwania. Tak w ogóle to SEM można podzielić na trzy obszary. Te obszary to:
– SEO
– PPC
– Pozycjonowanie
Jako, że o pozycjonowaniu już było, pokrótce wyjaśnię o co chodzi z SEO i PPC. Zacznę od końca. PPC jest niczym innym jak płatną reklamą a SEO to optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych. W ten sposób dotarliśmy już do samego końca tekstu. Mam nadzieję, że wiele się z niego Państwo nauczyli. Po jego przeczytaniu nie pozostaje nic innego jak wyciągnąć odpowiednie wnioski. Samodzielne pozycjonowanie nie było, nie jest i nie będzie żadną koniecznością. Każdy decyduje samodzielnie i każdy ponosi skutki swojej decyzji.
Większość agencji reklamowych oferuje darmowe pozycjonowanie i warto z takiego czegoś skorzystać. W darmowym okresie pozycjonowania jesteśmy w stanie sprawdzić jak dana agencja seo zajmuje się pozycjonowaniem. Darmowe pozycjonowanie strony www czy sklepu internetowego ogólnie trwa trzydzieści dni.