Mechanizmy pozycjonowania zawsze będą weryfikowane przez najlepszych analityków. Masz stronę internetową, którą chcesz pozycjonować, ale zagranicą? To będzie szczególnie trudne zadanie. Wszystko jest jednak do zrobienia, jeżeli trafimy do bardzo dobrej agencji interaktywnej. Czym zajmują się tacy specjaliści? Na pewno najpierw będą starali się znaleźć wszystkie konkurencyjne strony internetowe, aby móc ocenić, które działania powinny być podjęte w naszej sytuacji.
Zagraniczne pozycjonowanie
Wejście na cudzy rynek to będzie także analiza tamtejszej oferty. Załóżmy, że nasza strona ma być np. promowana w wielkiej Brytanii albo na terenie Niemiec. Wtedy dokładnie trzeba zbadać wszystkie najlepsze teksty pozycjonerskie oraz nasycenie frazami takich artykułów wykorzystywane przez niemieckich pozycjonerów. Rynek będzie indywidualnie ukształtowany.
Doskonałym przykładem takiego zróżnicowania będzie chociażby to, że w Polsce długość tekstów liczy się poprzez ilość znaków, a w Stanach Zjednoczonych będzie to liczenie wyrazów.
Spore komplikacje marketingowe
Część pozycjonerów będzie także działać niezbyt uczciwie. Będą np. wykorzystywać translator, a więc teksty nie będą fachowe. Trzeba być wyczulonym i korzystać z firm, które posiadają odpowiednie certyfikaty jakości. Taki specjalista wykorzystuje tylko rzetelnych copywriterów, którzy na bieżąco będą pisać oryginalne teksty i posługują się językiem:
-
niemieckim
-
angielskim.
Wejście w ten sposób na rynki zagraniczne gwarantuje nam bardzo wysoką pozycję strony w wynikach wyszukiwania Google albo innych wyszukiwarek. Poza tym teksty również powinny być zróżnicowane merytorycznie. Oznacza to, że część artykułów będzie koncentrować się tylko na wyszukaniu poprzez roboty wyszukiwarek, a inne teksty będą czytane przez konkretnych klientów w danej branży. Końcowa analiza strony może również zwracać uwagę na niezbyt równomierne rozmieszczenie tekstów na stronie internetowej albo zbyt dużą ilość podstron. Istotna będzie właśnie optymalizacja w tym kierunku. Poza tym trzeba również wykonać mapę strony, jeżeli do tej pory nie było to zrobione.