Czy można samodzielnie pozycjonować strony internetowe. Najkrócej rzecz ujmując można, ale jest to działanie, nad którym należy się zastanowić. Inaczej rzecz ujmując pozycjonowanie bez wątpienia nie jest dla każdego. Jak w każdej sprawie na samym początku potrzebne jest odpowiednie przygotowanie. Bez niego ani rusz. Oto aspekty, nad którymi należy się zastanowić:
– na czym polega pozycjonowanie?
– wybór słów kluczowych
– optymalizacja strony
– Google Analytics
– Google Webmaster Tools
Trochę tego jest, prawda? W żadnym wypadku nie należy się jednak poddawać. Poddawanie się jeszcze nigdy nie doprowadziło do niczego dobrego. Nie wydaje mi się, aby od tej zasady był jakiś wyjątek. W tym momencie postaram się pokrótce powiedzieć o wspomnianych wcześniej aspektach. Tak więc, czym jest to pozycjonowanie? Pozycjonowaniem określa się działanie pozwalające na zwiększenie widoczności strony w wyszukiwarce. Jeżeli myśleliście, że kolejność, w której pokazywane są strony jest przypadkowa, byliście w błędzie. Strony internetowe znajdujące się najwyżej, to strony najbardziej pasujące do wyników wyszukiwania. Przejdźmy teraz do słów kluczowych. Słowami kluczowymi określa się wyrazy wpisywane do wyszukiwarki Google. Nie dziwcie się, jeżeli usłyszycie również o frazach lub frazach kluczowych. Słowa kluczowe dzielą się w następujący sposób:
– brandowe
– ogólne słowa kluczowe
– słowa kluczowe long-tail
Nadszedł czas na optymalizację. Optymalizacja to taka podstawa do skutecznego pozycjonowania strony internetowej. Optymalizacja strony internetowej to Search Engine Optimization w skrócie SEO. Pod skrótem SEO znajduje się szereg działań zmierzających do przygotowania witryny, aby mogła ona osiągnąć możliwie jak najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Warto podkreślić, że treści na stronie mają bardzo duże znaczenie, jeżeli chodzi o optymalizację. Oto główne wymagania, które powinny spełniać treści na stronie:
– obszerne
– oryginalne
– urozmaicone
– odpowiednio podzielone
– zawierające odpowiednie słowa kluczowe
Czas na Google Analytics. Google Analytics to najkrócej rzecz ujmując darmowe statystyki od Google. Dzięki nim jesteśmy wstanie przeanalizować ruch na stronie biorąc pod uwagę różne aspekty. Jeżeli chodzi o Google Webmaster Tools, to obecnie mówimy o Google Search Console. Google Search Console to narzędzie od Google. Narzędzie to jest bardzo pomocne w czasie prac służących optymalizacji stron.
To było wprowadzenie
Jeżeli wydaje Wam się, że teraz już wiecie wszystko o pozycjonowaniu, popełniacie błąd. Pozycjonowanie jest bardzo szeroką dziedziną. Dziedziną, o której można mówić wręcz bez końca. To, co już wiecie jest niczym innym jak po prostu wprowadzeniem do tematu. Ludzie uczą się pozycjonowania wiele lat. Właściwie to nawet można powiedzieć o nieustannej nauce, gdyż pozycjonowanie jak wszystkie dziedziny ulega mniejszym lub większym zmianom. W związku z tym wprowadzenie jest naturalnie odpowiednim rozwiązaniem, ale nie można powiedzieć o zaprzestaniu dalszej nauki. Temat powinien być rozwijany i poznawany dalej. Zrobię wszystko, aby w tym Państwu pomóc, ale wiele nie zależy od mnie. Mnóstwo rzeczy zależnych jest od Was samych. Zachęcam do zastanowienia się nad tym tematem. W ogóle moim zdaniem ludzie często nie myślą. Wiem, że to co mówię jest dosyć kontrowersyjne, ale właśnie tak przedstawia się moje zdanie. Jeżeli macie jakieś pytania związane z treścią tekstu, serdecznie zachęcam do tego, aby je zadawać. Zrobię wszystko co w mojej mocy, aby na każde pytanie znalazła się odpowiedź.
Darmowa wycena pozycjonowania