Jak pewnie się domyślacie, nie wszystkie słowa kluczowe będą odpowiednie. Jak więc dokonać odpowiedniego doboru słów kluczowych? Potrzebne jest dokonanie odpowiedniej analizy. Taka analiza to czynnik odpowiadający za sukces późniejszych działań. Bez analizy może dojść do tego, że będziemy wysoko w wynikach wyszukiwania, ale nie przyniesie nam to wymiernych korzyści.

Czym w ogóle są słowa kluczowe?

Najwyższy czas odpowiedzieć sobie na zadane powyżej pytanie. Zacznę może od tego, że czasem mówi się również o frazach kluczowych. Ktoś może powiedzieć, że to tylko kwestia nazewnictwa, ale moim zdaniem to aż kwestia nazewnictwa. Jeżeli nie będziemy posiadać odpowiedniej wiedzy, jeżeli chodzi o nazewnictwo to popełnimy błędy (albo pojawi się ryzyko takich błędów). Słowa kluczowe to nic innego jak słowa, które są przez nas wpisywane do wyszukiwarki Google. Tylko tyle. Przyznacie, że definicja jest daleka od tych najbardziej skomplikowanych? Warto podkreślić, że w pozycjonowaniu wyróżnia się kilka typów słów kluczowych. Oto te typy:

– ogólne słowa kluczowe

– brandowe

– słowa kluczowe long-tail

Z pewnością oczekujecie wyjaśnień. Jeżeli myśleliście, że zostawię Was bez żadnych wyjaśnień to byliście w dużym błędzie. Tak więc zaczynamy po kolei czyli od ogólnych słów kluczowych. Ogólne słowa kluczowe to takie słowa, które składają się najczęściej z 1-2 wyrazów. Ogólne słowa kluczowe najczęściej wpisują osoby interesujące się produktami/usługami, ale bez preferencji. Przechodzimy do słów brandowych. Być może niektórzy wiedzą, że brand oznacza markę. Jest to niejako rozwiązanie tego, czym są słowa brandowe. Chodzi o słowa kluczowe wpisywane w sytuacji kiedy adres strony internetowej danej firmy nie jest znany a mimo to chcemy ten adres odnaleźć. Został nam jeszcze tzw. długi ogon. Tutaj mowa o słowa kluczowych składających się z ponad dwóch wyrazów. Jeżeli ktoś wpisuje w wyszukiwarkę więcej niż dwa razy to oznacza tylko tyle, że jego potrzeby są znacznie bardziej sprecyzowane. Pozycjonowanie w przypadku tego typu słów kluczowych, to działanie znacznie łatwiejsze. Łatwość związana jest z mniejszą konkurencją.

Pomysły na słowa kluczowe

Nie ma co ukrywać, że pomysły na słowa kluczowe nie biorą się z niczego. Jak ustalić odpowiednie słowa kluczowe? Oto proponowane przeze mnie możliwości:

– skorzystanie z sugestii wyszukiwarki Google

– spisanie oferowanych przez siebie usług i produktów

Myślę, że rozwiązania numer jeden nie trzeba przybliżać, jest bardzo dobrze zrozumiane. Co innego rozwiązanie numer dwa. Tak właściwie przy tym rozwiązaniu należy coś podkreślić. Mam na myśli obszar, na którym prowadzona jest działalność. Są tacy, którzy o tym zapominają a nie wolno o tym zapominać. Przyjmijmy założenie, że mamy firmę, która działa wyłącznie na terenie jednego miasta. Czy w takim przypadku warto do słów kluczowych dodać nazwę miasta? Jakie jest Wasze zdanie? Bardzo żałuję, że nie mogę poznać odpowiedzi. Niemniej każdy wie co sobie pomyślał. Otóż, dodanie nazwy miasta jest bardzo dobrym rozwiązaniem. W ten sposób internauci szukają usługi (dokładniej rzecz biorąc mam na myśli największą ilość internautów). W ten sposób temat słów kluczowych powinien być Wam już znacznie bliższy. Mam nadzieję, że jest tak jak podejrzewam. Starałem się, aby wszystko zostało przedstawione w sposób bardzo czytelny. Myślę, że udało mi się tego dokonać. Jeżeli jednak było inaczej to zapraszam do kontaktu.