Przyznam się Państwu, że w ostatnim czasie doszedłem do bardzo smutnego wniosku. Wniosek ten polegał na tym, że ludzie chcą zajmować się pozycjonowaniem, a nie wiedzą co to jest optymalizacja. W związku z tym powstał mój pomysł odnośnie tekstu o optymalizacji. Mam nadzieję, że przeczytają Państwo ten tekst bardzo dokładnie. Ten tekst nie jest dla mnie, jest dla Państwa.

Podstawowe informacje

O czymkolwiek by się nie mówiło należy zacząć od podstawowych informacji. Jest to prawdziwie żelazna zasada. Zacznijmy więc od tego, że samo stworzenie strony w żadnym wypadku nie jest wystarczające. Jest to dopiero początek. W internecie są miliony a może nawet miliardy stron. Nie mamy gwarancji, że w tak dużym gronie zostaniemy zauważeni. Można powiedzieć, że musimy samodzielnie zadbać o tą gwarancję. W taki sposób dotarliśmy do optymalizacji strony internetowej.

To, co najważniejsze

Wprowadzenie mamy już za nami, teraz nadszedł czas na to, co jest najważniejsze. Myślę, że wszyscy zgodzą się z moim podejściem. Być może będzie to dla Was zaskoczeniem, ale na początku przejdziemy do audytu SEO. Jeżeli chcemy, żeby optymalizacja strony internetowej miała miejsce tak jak należy, to musi być audyt SEO, nie ma innego wyjścia. Być może audyt SEO brzmi dość tajemniczo, ale rzeczywistość przedstawia się wręcz przeciwnie. Audyt SEO to nic innego jak wszelkie działania mające na celu odnalezienie danej witryny, dzięki wyszukiwarce internetowej. Przechodzimy teraz do pojęcia optymalizacja. Zaczniemy po kolei, czyli od optymalizacji kodu strony. Dzięki audytowi SEO, o którym wcześniej wspomniałem, otrzymamy wytyczne co do optymalizacji kodu strony.

Optymalizacja kodu strony może być prowadzona w różny sposób. Możliwe są trzy warianty. Oto one:

– optymalizacja zgodności ze standardami W3C

– optymalizacja szybkości wyświetlania się strony

– optymalizacja wyszukiwania strony przez wyszukiwarki internetowe

Jak widzicie, to wszystko nie jest takie proste jak mogłoby się wydawać. Następnym punktem na naszej liście jest optymalizacja treści. Jeżeli chodzi o optymalizację treści to mam kilka punktów, które bezwzględnie powinny zostać zapamiętane.

Oto wspomniane przeze mnie punkty:

– optymalizacja musi być zgodna z audytem SEO

– treść musi być wartościowa dla użytkowników

– treść powinna być unikalna

– treść powinna być związana z tytułem strony

-w treści powinny znaleźć się słowa kluczowe lub frazy, na które zamierzamy się pozycjonować

Zapamiętacie? Nie macie wyjścia. Teraz czas na optymalizację grafiki, która naturalnie ma bardzo duże znaczenie. Niemniej tutaj będzie krócej niż w przypadku optymalizacji treści. Powiem tylko na temat tego pod jakim kątem może być prowadzona optymalizacja.

Optymalizacja może być prowadzona pod kątem:

– bezstratnej kompresji zapisu grafiki na potrzeby strony internetowej

– wagi plików

Tyle, jeżeli chodzi o optymalizację grafiki. Wielkimi krokami zbliżamy się do końca, teraz czas na optymalizację słów kluczowych. Jeżeli chodzi o optymalizację słów kluczowych, to po prostu konieczne jest określenie, jakie frazy mają doprowadzać na naszą stronę internetową. Należy przy tym pamiętać, że słowa kluczowe w żadnym wypadku nie powinny być zbyt ogólne i muszą odzwierciedlać zawartość witryny. Na sam koniec została nam optymalizacja struktury linków wewnętrznych. W tym wypadku chodzi o linki, które powinny mieć formę tekstową oraz powinny prowadzić do stron na jakich nie ma błędów lub żadnej zawartości. W ten oto sposób dotarliśmy już do samego końca. Mam nadzieję, że wszystko było zrozumiane i zostanie przez Państwa zapamiętane.

Wycena strony do pozycjonowania

    Czy witryna www była już kiedyś pozycjonowana
    TAKNie

    Wyrażam zgodę na otrzymanie propozycji pozycjonowania mojej witryny

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *